zss92
Wersja polskaEnglish


Reedukacja



Reedukacja




Zajęcia reedukacyjno – terapeutyczne ukierunkowane są na pracę
z dziećmi, które na skutek różnych deficytów rozwojowych wymagają indywidualnego traktowania, wspierania w rozwoju oraz systematycznej pomocy w przezwyciężaniu trudności szkolnych.





Cele zajęć





  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
  • korygowanie najbardziej zaburzonych sfer rozwojowych dziecka;
  • usprawnianie technik szkolnych (czytanie, pisanie, umiejętności matematyczne);
  • wyrabianie właściwej motywacji do nauki;
  • rozwijanie mocnych stron dziecka;
  • kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka.


Nauczyciel reedukator dla każdego ucznia konstruuje indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny oparty na rzetelnej diagnozie pedagogicznej.

Indywidualnie dobiera treści, metody i formy pracy z dzieckiem. Realizując program ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami uczącymi, z psychologiem szkolnym, terapeutami, domem rodzinnym dziecka.


Zajęcia reedukacyjno – terapeutyczne to przyjazna „przestrzeń” dla dziecka, w której:

  • jest ono bezwarunkowo traktowane;
  • realizuje własne potrzeby;
  • rozwiązuje zadania na miarę swoich możliwości;
  • ma poczucie bezpieczeństwa (praca w grupach od 2 do 5 osób);
  • zdobywa umiejętności niezbędne do przezwyciężania trudności szkolnych;
  • osiąga sukcesy.